مزایده چیست؟ و چگونه کار میکند؟

مزایده چیست؟ و چگونه کار میکند؟

مزایده چیست؟

مزایده یک رویداد فروش است که در آن خریداران بالقوه پیشنهادات رقابتی دارایی یا خدمات را به صورت باز یا بسته قرار می دهند. مزایده ها از محبوبیت و طرفداری بالایی برخوردار هستند زیرا خریداران و فروشندگان معتقدند که در خرید یا فروش دارایی سود خوبی کسب خواهند کرد.

مزایده ها چگونه کار می کنند

در قالب باز ، همه پیشنهاد دهندگان از پیشنهادات ارسال شده آگاه هستند. در قالب بسته ، پیشنهاد دهندگان از سایر پیشنهادات اطلاع ندارند. مزایده ها می توانند به صورت زنده انجام شوند و یا می توانند در یک بستر آنلاین انجام شوند. دارایی یا خدمات مورد نظر به طرفی که بالاترین پیشنهاد را در مزایده آزاد و معمولاً به بالاترین پیشنهاد در مزایده بسته می رسد ، فروخته می شود.

نمونه مزایده ها

در یک مزایده آزاد ، طرفین در یک مکان فیزیکی یا صرافی آنلاین دور هم جمع می شوند تا دارایی های خود را پیشنهاد دهند. یک طرف علاقه مند از مبالغ پیشنهادی رقیب آگاه است و تا زمانی که یا برنده مزایده معرفی نشود (یعنی آخرین بالاترین پیشنهاد را در مهلت مزایده ارسال کنند) یا اینکه تصمیم به انصراف از پیشنهاد پیشنهادات شوند.

به عنوان نمونه مزایده ها می توان به بازارهای دامی اشاره کرد که در آن دامداران به خرید و فروش حیوانات ، مزایدهی خودرو یا اتاق مزایده در ساتبی یا کریستی می پردازند که مجموعه داران پیشنهاد خرید آثار هنری را می دهند. eBay پیشرو در بازار آنلاین میزبان مزایده های آنلاین است.