معرفی و بیوگرافی کامل تویوتا لندکروزر (حضرت)

نسل دوم و سوم لندکروزر نیز به سفارش آمریکا بر پایه

جیپ ویلیز ساخته شددر دهه 1960، تویوتا مدل لندکروزر را به دو دسته تقسیم کرد: یکی برای وظایف نظامی و دیگری برای استفاده های غیرنظامی. مدل های 140 و 55ل دردهه های ۱۹۶۰ و 1970 معرفی شد و تا ۲ دهه با یک شکل ثابت در بازارهای جهانی به فروش رسیدند. با توجه به ظاهر مدرن و امکانات پیشرفته تر و تجهیزاتی مانند کولر و فرمان هیدرولیک، به پرفروشترین اتومبیلتویوتا در ایالات متحده تبدیل گردیدند این خودرو در | بازار ایران نیز موجود بود و در بسیاری از تصاویر د مربوط به جنگ ایران و عراق شاهد هنرنمایی های آن در ارتش بودیم.

و لندکروزر سری 80 در سال 1998 جای خود را به درسری 100 جدید می دهد. لندکروزر جدید از نظرطراحی بدنه تغییرات زیادی نداشته، ولی زیر ظاهر زیبا و دوست داشتنی اش اوضاع بسیار متفاوت است. یک پیشرانه جدید 4 . 7 لیتری هشت سیلندر خورجینی با 230 اسب بخار قدرت جای 6 سیلندر خطی 212 اسب بخاری قبلی را گرفته، مقاومت ساختاری خودرو50 درصد افزایش یافته و در محور جلو، شاهد استفاده از یک سیستم تعلیق مستقل هستیم.


کانسپت

۲۰ سال بعد از توقف تولید لندکروزر سری 40،' تویوتا از کانسپت FJ کروزر در نمایشگاه خودروی | في ديترويت 2003 رونمایی می کند. کانسپت FJ به

طور قابل توجهی از لندکروزر سری 100 کوچک تر بوده و در طراحی بدنه آن، از مدل کلاسیک

سری 40 الهام گرفته شده است. کانسپت FJ Cruiser سرانجام در سال ۲۰۰۷

تولید شد این خودرو از پلتفرم تویوتا پرادو بهره می برد و از یک موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر

تغذیه می شد.